Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor jan.nl » wo aug 22, 2018 19:36

Erik1979 schreef:
poekske schreef:Geen idee of ik nog bij de jeugd hoor, maar eigendom en vastgoed word ik wel happy van :D

Ik wordt momenteel alleen nog gelukkig met afbetaalde niet aansprakelijk te krijgen eigendom. Als je dat een beetje hebt kan de rest wel belast gehuurd geleasd of weet ik veel wat zijn. Alles met een beetje hypotheek is geen eigendom.

Als je de lening netjes aflost is er nix aan het handje,en zonder hypotheek kan niemand,of je moet erven of stelen.... :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » wo aug 22, 2018 20:00

jan.nl schreef:
Erik1979 schreef:
poekske schreef:Geen idee of ik nog bij de jeugd hoor, maar eigendom en vastgoed word ik wel happy van :D

Ik wordt momenteel alleen nog gelukkig met afbetaalde niet aansprakelijk te krijgen eigendom. Als je dat een beetje hebt kan de rest wel belast gehuurd geleasd of weet ik veel wat zijn. Alles met een beetje hypotheek is geen eigendom.

Als je de lening netjes aflost is er nix aan het handje,en zonder hypotheek kan niemand,of je moet erven of stelen.... :yes:

Dat is wel wat kort door de bocht janpuntnl. Deense voorbeelden van dat de bank ook anders kan zijn er genoeg
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor poekske » wo aug 22, 2018 20:14

Contract goed lezen...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor wijnbergen » wo aug 22, 2018 20:19

als jij alle kleine lettertjes goed gelezen hebt weet je ook dat de bank uiteindelijk alles met je doen kan wat ze willen
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Niels » wo aug 22, 2018 21:26

Arla geeft 10 miljoen euro steun vanwege de droogte aan de zweedse ekologische leveranciers. Alsof de gangbare boeren geen last hebben gehad van de droogte.
(n) (n) (n)
Niels

Berichtdoor Hindrik » wo aug 22, 2018 23:03

Op een dergelijke manier krijgt de Retail ook [een deel van] de primaire productie in handen, mooi voor de Retail maar .....
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Johannes » zo sep 02, 2018 17:23

Zag vandaag een paar gozers lopen die vermoedelijk paddo´s aan het zoeken waren in de parktuin waar ik bij woon :idea: Toch ff aangesproken en ze waren wel een beetje zenuwachtig, wat pas afnam toen duidelijk werd dat ik uit nederland kwam :D Ik denk dat ze beiden voor een half jaar gevangenisstraf bij zich hadden (y)
Geluk is gelul met een k.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor Erikjan » wo sep 12, 2018 09:28

https://www.melkvee.nl/artikel/138526-b ... overleden/

Op 72-jarige leeftijd is Bas Engelen van KI-Samen overleden. Dit maakt het KI-bedrijf vanmorgen bekend.

Engelen is overleden aan een hartstilstand. Hij was tot op heden nog steeds algemeen directeur van het KI-bedrijf in Grashoek.

KI-Samen is het grootste particuliere KI-bedrijf in Nederland. Bas Engelen richtte dit in 1982 samen met zijn broer Theo op. In 2000 werd het bedrijf gesplitst en ging Bas met zijn drie zoons Gerbert, Ralph en Bas jr. verder. Gerbert heeft inmiddels het bedrijf verlaten en werkt momenteel voor Veecom. Naast het KI-station worden er nog rond de 500 koeien gemolken.
Erikjan

Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Hans van Bergen » wo sep 12, 2018 11:24

Ja das slecht nieuws :cry: :cry: Het zijn altijd de beste en de leukste die het eerst gaan (n) Wat een topfokker, topondernemer en wat kende hij ongelofelijk veel mensen en wat hebben we gelachen met hem. Rust in vrede. Hoewel ik neem aan dat 'daar' de boel ook es flink opgeschud gaat worden :|
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » di sep 18, 2018 09:59

https://nos.nl/artikel/2250937-fabriek- ... -echt.html

Deze wil van gebruikte luiers oa kunstmest maken. Als dat mag met babypoep dan kan dat ook met koeien en varkenspoep
Wâldgaren dairy
G.U.

Vorige

Keer terug naar Community