Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor G.U. » do jul 27, 2017 20:08

ga je nu je zeepsnor inruilen?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Kasé5 » vr jul 28, 2017 21:42

Snel wat rupsjes halen bij de bouwmarkt, de rest hebben we al :)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Koe » za aug 12, 2017 20:54

Een boer ben je niet voor even, een boer ben je voor je hele leven!! FARMERS 4 LIFE!!
Koe

Beroep: Koetjesmelker, grasverzorger, woltubbie teller.
Interesses: Koeien, Trekkers, Stieren en Unimogs

Berichtdoor hendrik83 » za aug 12, 2017 23:58

mooi speeltje Koe :cheers:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor arnoud » zo aug 13, 2017 16:56

arnoud schreef:Zou zo bio kunnen zijn: dus onkruid wordt genoeg onderdrukt, alleen waar gras stond is t weer teruggekomen door alleen freezen. Maar dat is geen Ha

Gesendet von meinem SM-G388F mit Tapatalk
Vdaag 2snee extra in de bloei gemaaid. Graan is bijna weg en bijna geen onkruid. Andere foto was 2wkn na 1e sneeAfbeeldingAfbeelding

Gesendet von meinem SM-G388F mit Tapatalk
arnoud

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 14, 2017 16:43

Waarom howard frontlader :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Richt » ma aug 14, 2017 17:06

Hans van Bergen schreef:Waarom howard frontlader :?:

ziet er stukken beter afgewerkt uit als een JD voorlader vind ik zelf, alles mooi weg gewerkt (y)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » ma aug 14, 2017 17:12

Ik vindt al die andere voorladers maar lomp ver voor de trekker uitsteken. De jd loader is een stuk compacter
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Richt » ma aug 14, 2017 19:14

G.U. schreef:Ik vindt al die andere voorladers maar lomp ver voor de trekker uitsteken. De jd loader is een stuk compacter

Ja, ik moet altijd bijna met de neus van de JD tegen de mengwagen staan bij het laden, en dan is de bak uitgekipt nog net boven de mengwagen (n)
Richt

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 14, 2017 22:13

Extra lengte is altied beter 8) Ehm bij laden en bij kuilafspaaien dan dus. Ok
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor kobonde » di aug 15, 2017 12:14

Bij de meeste merken kun kiezen tussen verschillende frames af ahanklijk van of je hoog en ver vooruit wil, of dat kort
op de trekker en zwaar wil kunnen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Hans van Bergen » di aug 15, 2017 15:49

Ik snap eik dat hele getreur allemaal niet. Volgende keer da ik een frontlader koop vat ik er 1 die voor een 160-180 pk trekker is. :yes:
Hans van Bergen

Berichtdoor Henk » di aug 15, 2017 18:45

kobonde schreef:Bij de meeste merken kun kiezen tussen verschillende frames af ahanklijk van of je hoog en ver vooruit wil, of dat kort

Hoe verder naar voren des minder kun je heffen. Doe mij maar een compacte lader kort op de slepper (y)
Kunde zeggen vat ik een zwaardere lader en ik klats 1000 kilo beton achter in de hef. Alleen gaat je slepper dan naar de mieter want die is daar niet op gebouwd :no: Daar komen ook al die verhalen weg van kapotte vooras en kapotte banden.
Onze heft zonder achter van de grond te komen am max 900 kilo plus zware pelikaanbek zonder gewicht in de achterhef. Ruim 11.000 uur op de klok en nix geen trammelantos met vooras oid (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » di aug 15, 2017 21:36

Henk schreef:
kobonde schreef:Bij de meeste merken kun kiezen tussen verschillende frames af ahanklijk van of je hoog en ver vooruit wil, of dat kort

Hoe verder naar voren des minder kun je heffen. Doe mij maar een compacte lader kort op de slepper (y)
Kunde zeggen vat ik een zwaardere lader en ik klats 1000 kilo beton achter in de hef. Alleen gaat je slepper dan naar de mieter want die is daar niet op gebouwd :no: Daar komen ook al die verhalen weg van kapotte vooras en kapotte banden.
Onze heft zonder achter van de grond te komen am max 900 kilo plus zware pelikaanbek zonder gewicht in de achterhef. Ruim 11.000 uur op de klok en nix geen trammelantos met vooras oid (y)

Doet de JD6330 met JD631 loader ook, met bijna 8000 uur, alleen wil je een wagen stro afladen kun je niet alles van een kant lossen met een standaard vork, hebben er een verlenging aan moeten lassen van 30cm anders zat je steeds tegen de wagen aan...

Doe mij maar iets grotere lader en gewichten erachter, elke dag plezier van. Vorige trekker was een TS100A NH met een MX120 voorlader, veel meer ruimte, je kon evt zelfs de frontgewichten op de trekker laten zitten.
Richt

Berichtdoor Koe » di aug 15, 2017 21:40

Waarom een Hauer voorlader? Heel simpel onze JD 2850 draait al ruim 16000 uur met een Hauer Pom 1 die beide 31jaar oud zijn.
Zowel de trekker als de voorlader hebben deze periode zonder veel problemen kunnen doorstaan, tevens ook een offerte opgevraagd bij de JD dealer in de buurt voor offerte JD R-serie lader die op de 1e offerte €14000 kosten moest. Vervolgens hadden we verteld dat we van Hauer ook een offerte hadden liggen kon het vervolgens ook wel voor €7500 :shock: .

Deze trekker tilt 2 grote pakken zonder zijn kont te heffen, verder hangt er een Redrock bak aan van 600KG zwaar en tilt deze ook met 800kg gras weg (met bak) zonder op de vooras te rijden onder contragewicht in de hef.
Een boer ben je niet voor even, een boer ben je voor je hele leven!! FARMERS 4 LIFE!!
Koe

Beroep: Koetjesmelker, grasverzorger, woltubbie teller.
Interesses: Koeien, Trekkers, Stieren en Unimogs

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie