Moderator: Moderators
boer pieter schreef:Je ziet steeds meer bedrijven die automatisch voeren vaak voeren heeft toch voordelen blijkt ook zijn de koeien actiever
poekske schreef:In de natuur geven ze idd 10000 liter
boer pieter schreef:Dat is met alle dingen die automatisch gaan maar Ik heb ongeveer een half uur per dag nodig om te voeren en dat is een grote besparing van tijd . waarom vind je dat corjan valt het jou tegen de vector .ik ken iemand die een vector heeft en is super tevreden maar heeft wel voorraad bakken hij spaart meer als een uur per dag is toch een hele werkdag per week
boer pieter schreef:Dat vind jij maar Ik ben van mening dat een koe actief moe moet zijn . beetje vreten beetje liggen beetje drinken even buurten bij de water bak kijk maar in de natuur of als je de koeien buiten hebt . dat zie je toch ook als je het voer aanschuift .ik ben wel met jou eens dat een koe genoeg moet liggen daarom voer Ik ook niet in de nacht na 10 uur is het klaar
poekske schreef:In de natuur geven ze idd 10000 liter
boer pieter schreef:Dat is ook vaak een probleem bij veel boeren alles op de spits drijvenmoet je niet willen, ik heb dat ook gedaan 180 koeien melken in een 2 keer 10 voorraad bakken helemaal aan de kop toe vol mix feeder die 15 uur per dag bezig was veel meer storing nu met 110 koeien gaat alles vele malen makkelijker
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten