phpBB3 StylesPlantillas Web

Welke voermengwagen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen

Berichtdoor martin b » vr sep 11, 2009 12:02

guus j schreef:
maistro schreef:Ja, maar pas foldertje gekregen van schuitemaker waarin boer stelt dat hij
3000 liter diezelolie/jaar bespaard t.o.v. voermengwagen en dat hij er niet voor onderdoet :!:

kijk anders ff op http://www.topfeeders.nl

mapmannen praat hé :mrgreen:

Hé guus, waar voer jij eigenlijk mee, trioliet :?: en hoe laad je die :?:
martin b

Berichtdoor Guus J » vr sep 11, 2009 12:38

martin b schreef:Hé guus, waar voer jij eigenlijk mee, trioliet :?: en hoe laad je die :?:

:yes: Trioliet Triomix 1200
Afbeelding
Foto is genomen toen ie net een week oud was :mrgreen: en da was nie afgelopen week

http://www.youtube.com/watch?v=NIWSwYyDT4s
en nog even een klein filmpie op youtube... is net zoiets als die van ons, alleen hebben wij voor beweegbaar snijmes gekozen ipv vast
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor gerard s » vr sep 11, 2009 10:17

@ sander
Wennemars lijkt nog niet veel te voelen om een week of 3 een demo neer te zetten , dus dan doe ik ook nog even rustig aan.
gerard s

Berichtdoor Sander » vr sep 11, 2009 10:25

wa een stugge hark ja, wil toch wa verkopen? Dingen zijn duur zat, is toch niet gek daj die proberen wil??

ik heb die man mij eens laten uitleggen hoe da werkt, hij had het erover da je standaard water :shock: moet toevoegen aan droog rantsoen. Deed ie zelf ook geloof ik, had vaste aansluiting ervoor?? Zo binden de deeltjes beter aan het ruwvoer en dus homogener produkt. Dat was dan weer beter dan inkuilen met lager ds meen ik.
mestbeLIJD/mestWANBELEID
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Koets » ma okt 19, 2009 9:15

Koets schreef:
Wim R schreef:Weet iemand misschien hoe men telt bij bv een schuitemaker feedo voerdoseerwagen hoeveel koeien per kuub moet rekenen. :?: :?: :?: :?: Denk dat deze wagens een stuk goedkoper zijn dan mengwagens ook incl weeginrichting :?: :?: :?:

Geen idee. Wij hebben hier op onze nieuwe toko van de vorige eigenaar zijn Feedo 80-18 over genomen. Is 18 kuub denk ik dan :roll:. Voor 100 koei is dat meer dan zat :yes:. Denk dat er ook wel voor 120 koei voer in kan :roll:

Ben nu een tijdje met dat ding aant voeren. En ik moet zeggen; het valt me echt 300% mee (y) (y). Eerst laagje gras erin laaien; dan paar bakken mais er op. Vervolgens bak raap+mineralen erover. Dan naar de stal en paar keer heen en weer rijden; maakt het erg homogeen. Ik kan opt blote oog geen verschil zien met een mengwagen. Koeien vreten het ook graag en selecteren niet. Dus qua menging zalt wel goed wezen. Minpuntje vink in onze stal (aardig donker wegens sandwichpanelen) dak slecht kan zien hoeveel ik los. Maak nog wel keer wat schijnwerpers in de bak en naast de wagen op het losbandje gericht. Kank het beter zien. Ik zie geen aanleiding om een mengwagen te kopen :no: Zie je hier ook erg weinig lopen btw :idea:

Oh ja; nog detail :arrow: Vorige eigenaar deed eerder met blokkenwagen. Na aanschaf van dees wagen gingen zijn technische resultaten aardig omhoog; blokkenwagen selecteren ze meer :idea:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Sander » ma okt 19, 2009 10:09

wat is je ds van kuil en ds van mais koets?

hoe lang zitten die sandwichpanelen op de stal en was de dakgoothoogte en wat voor nok.
mestbeLIJD/mestWANBELEID
Sander

Berichtdoor Koets » ma okt 19, 2009 10:15

Ds van de kuil (1e en 2e snede over elkaar) is respectievelijk 40 en 50%. Mais 32-33%. Zitten ook nog wat voererpel bij doorgekuilt in het gras. Stal is van 2002; dak dus ook. Vinnut te donker; maar met zomerse temperaturen wel ideaal. Geen lichtdoorlatende sandwichers erin dus volledig dicht. Mede donker door oversteeknok dmv oversteken van de panelen. Geen lichtinval van boven dus :no: . Goothoogt is 3-3,5 meter :yes:. Nok is denk een meter of 8-9; lekker veel volume in de stal :P

Hoe bevalt jouw voerwagen :?:
Koets

Berichtdoor auke » ma okt 19, 2009 11:20

op advies van mapman de menger later aangezet. zette hem eerst meteen aan maar gooi hem nu eerst vol ( 2500 kg) en zet hem dan pas aan. gaat ook prima en structuur blijft beter
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Sander » di okt 20, 2009 8:51

ik vind dat de koeine wel selecteren. maar nu is mijn kuil ook erg droog en beetje warm niet zo smakelijk dus
mestbeLIJD/mestWANBELEID
Sander

Berichtdoor Koets » di okt 20, 2009 10:58

Volgende wagen=mengwagen :?:
Koets

Berichtdoor Sander » di okt 20, 2009 12:40

geen ervaring met mengwagen misschien selecteren ze dan ook wel. men zegt van wel :roll: boeit me ook niet, als ze de boel maar opvreten. ding is nieuw. dus komende 10 jaar hier geen mengwagen nie
mestbeLIJD/mestWANBELEID
Sander

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 20, 2009 1:32

Volgende wagen is rollator I asume
Farmel 4ever
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » wo okt 21, 2009 9:37

mag ik vragen waar jij last van hebt?
mestbeLIJD/mestWANBELEID
Sander

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 21, 2009 12:19

:roll: :roll: Ew ja sorry kmot ff overschakelen. Naja omda die kar zolang meega wa daje der eik je hele arbeids zame leven mee ken doen totda je 80 ben :yes: :yes:
Farmel 4ever
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor auke » wo okt 21, 2009 12:21

Sander schreef:mag ik vragen waar jij last van hebt?

vragen kan altijd maar denk niet dat je een antwoord krijgt :oops:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie