Vochtige bijprodukten

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Vochtige bijprodukten

Berichtdoor postma friesland » ma sep 23, 2019 19:50

Met deze grote slurfen heb je zon 4,5 meter op de grond liggen. Bedoeling is met kuilhapper op de schaffer plakjes eraf happen. Plastic meter of 2 afsnijden en alleen wat gemoek met plastic op de grond. Maar geen gedoe met inkuilen, plastic altijd mooi strak.
Vorige herfst met de mais op vrijdag ochtend begonnen tot zarerdag middernacht. Ik heb gruwelijke hekel aant int donker plastic leggen, zondag ochtend beginnen met dichtliggen, om 3 uur was ie dicht. Kon je deze zomer goed zien dat waar we begonnen waren met inkuilen dat alles daar sneller warm en schimmelig was. Heeft te lang geduurt
Met bags als de kieper gelost is, ist klaar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor W.A » di sep 24, 2019 17:52

Dit jaar de derde die we zelf storten. Zo doen wij dat... 3.20hoog. En verschillende breedtes.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor jvt » di sep 24, 2019 22:17

W.A schreef:Dit jaar de derde die we zelf storten. Zo doen wij dat... 3.20hoog. En verschillende breedtes.Afbeelding

die bekisting heeft zijn geld onderhand wel opgebracht bij jullie en de andere helft in oost duitsland :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor MelkboerLuc » wo sep 25, 2019 11:05

Ondertussen al een offerte binnengekregen:
Diameter niet bekend, wel ongeveer 2 á 2,5 ton product perspulp per meter ( afh van ds gehalte) 16 € de lopende meter, product zelf inscheppen in de machine.
Even rekenen: ik wil 200 ton doen, dat wordt dus even 100 meter x 16 = 1600 € voor 8 vrachten pulp. Dit lijkt mij een forse prijs in vergelijking met andere alternatieven. Pulp kost mij 37 € thuisgeleverd en het inkuilen zou mij nog 8 € per ton meerkosten ?
Maar schoon product zal het wel zeker zijn.

Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Berjor » wo sep 25, 2019 13:38

jvt schreef:
W.A schreef:Dit jaar de derde die we zelf storten. Zo doen wij dat... 3.20hoog. En verschillende breedtes.Afbeelding

die bekisting heeft zijn geld onderhand wel opgebracht bij jullie en de andere helft in oost duitsland :wink:

schone silo. Maar als ik heel veel plaats had, denk ik dat ik geen muren meer zou storten. Voor dat geld maak je de vloerplaat eens zo breed bijna en ben je veel flexibeler. Maar je moet natuurlijk wel de plaats ervoor hebben
Berjor

Berichtdoor W.A » wo sep 25, 2019 14:01

Berjor schreef:
jvt schreef:

schone silo. Maar als ik heel veel plaats had, denk ik dat ik geen muren meer zou storten. Voor dat geld maak je de vloerplaat eens zo breed bijna en ben je veel flexibeler. Maar je moet natuurlijk wel de plaats ervoor hebben
Plek nu,is nog geen garantie voor plek ik de toekomst...
Heb 8 ha bouwblok...maar bij tijd van leven... ;-)

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor postma friesland » wo sep 25, 2019 17:24

W.A schreef:
Berjor schreef:
jvt schreef:[quote="W.A"]Dit jaar de derde die we zelf storten. Zo doen wij dat... 3.20hoog. En verschillende breedtes.Afbeelding

Heb 8 ha bouwblok...maar bij tijd van leven... ;-)

Als je alles in slurven doet kun je ze buiten bouw blok leggen [WINKING FACE]

Sleufsilos has ik ook wel zin in gehad, dan kun je kuil dichtleggen zonder grond, maar dat ging nog meer kosten.

Ding is hier ook dat je 4-5 maand met bevroren grond zit, als je Daar mee je kuil dicht legt zit al die bevroren grond aan plastic vast, dus die plastic en grond rop je met bak met veel geweld op een hoop in de winter. en mei, juni rop je die zooi weer uit elkaar zodat het wil dooie. Vervolgens ben je druk met grond en plastic filtere.

postma friesland

Berichtdoor gydo » wo sep 25, 2019 18:14

postma friesland schreef:
Als je alles in slurven doet kun je ze buiten bouw blok leggen [WINKING FACE]

Sleufsilos has ik ook wel zin in gehad, dan kun je kuil dichtleggen zonder grond, maar dat ging nog meer kosten.

Ding is hier ook dat je 4-5 maand met bevroren grond zit, als je Daar mee je kuil dicht legt zit al die bevroren grond aan plastic vast, dus die plastic en grond rop je met bak met veel geweld op een hoop in de winter. en mei, juni rop je die zooi weer uit elkaar zodat het wil dooie. Vervolgens ben je druk met grond en plastic filtere.

Ik weet niet bij wie jij je prijzen weg haalt maar een precast hier kost een goeie 1.5 ton voor een 2000 ton bunker. Gestort was nog wat goedkoper.
gydo

Berichtdoor postma friesland » do sep 26, 2019 15:39

Vorig jaar bij dm prijs gedaan, 4 bunkers, elk 1300 ton capaciteit. 200x30x8 precast met vloer erbij 550000. Moet er eigenlijk 8 van zukke hebbe dan.

postma friesland

Berichtdoor Roderick » do sep 26, 2019 15:58

Ja, dat kost hier ongeveer de helft. :?

Maar ik dacht dat jij rond de 5000 ton nodig had :?:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Grazy » do sep 26, 2019 16:06

postma friesland schreef:Vorig jaar bij dm prijs gedaan, 4 bunkers, elk 1300 ton capaciteit. 200x30x8 precast met vloer erbij 550000. Moet er eigenlijk 8 van zukke hebbe dan.

:shock: :shock: Heb hier 5 sleufsilo's totaal 3000 ton opslag, 6 muurtjes van 2,4m hoog 36 meter lang, $10.000 per stuk, asfalt er tussen 45 meter lang voor $8.000 per stuk, totaal $100.000 :roll:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor postma friesland » vr sep 27, 2019 11:32

Wat voorn fundering heb je onder het asfalt grazy? Voor dat geld hadden hier ook sleufsilos gestaan inderdaad[OK HAND SIGN]

@ Roderick, probeer elke herfst voor 2 jaar voer op voorraad te hebben. Ik heb het nog niet meegemaakt maar er zijn jaren dat door droogte hier bijna niks groeit.

postma friesland

Berichtdoor Grazy » vr sep 27, 2019 13:28

postma friesland schreef:Wat voorn fundering heb je onder het asfalt grazy? Voor dat geld hadden hier ook sleufsilos gestaan inderdaad[OK HAND SIGN]

Iets van 30 cm pitrun (ongesorteerde gravel/stenen) met gravel er bovenop maar dat lag er al 2 jaar voor bags.
Grazy

Beroep: Master Grazier

Vorige

Keer terug naar Koe en voer