Gras 2018

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2018

Berichtdoor Arie » zo okt 21, 2018 10:43

Hindrik schreef:
Arie schreef:
G.U. schreef:Dat genoeg mestplaatsingsruimte hebben dat is wel een dingetje om rekening mee te houden. Vind het dan wel verwonderlijk dat bepaalde boeren dan nog schapen in het land kunnen hebben...

Wij hadden vroeger zelf schapen. 45 stuks, we moesten er 3 vrachten mest extra voor afvoeren. Voor toen al 12 euro per ton. Hele jaar mee in de weer. In de winter in de wagenloods, trekkers buiten / op voergang koeienschuur, koste nog wat hooi / kuilgras / stro / paar ton brok / nog wat kosten rendac. Ik kon het niet meer rond gerekend krijgen.

45 sch [incl lamm tot ong 25 kg] producen ong 450 kg stikstof excl rammen en evt oudere lammeren.
Daar kun je dus ook ong 3,5 [afhankelijk van productie] melkkoe op houden.
Daar heb je wss minder werk en meer inkomen van
Wij hielden de lammeren tot dat ze slachtrijp waren. Dan liepen ze in de polder en dan 3 of 4 x in de zomer vangen en uitzoeken welke weg konden. Heel wat werk. 3.5 koe meer of minder merk je op een koppel van 100 nagenoeg niks van qua arbeid.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Arie » zo okt 21, 2018 10:45

Hindrik schreef:
Arie schreef:]Pinken op afstand weiden kan gewoon. Als ze maar op land lopen wat je bij gecombineerde opgave opgegeven heb. Alle land wat je bij gecombineerde opgave ingetekend heb, valt automatisch onder je ubn. Datzelfde geldt ook voor je stal.

Dat klopt dus niet Arie, je kunt grond die je op 15/5 in de gecomb opgaaf hebt opgegeven, op 16/5 uit gebruik geven en dan mogen jou pinken daar niet meer lopen
Ja en wat klopt er dan niet? Het gaat erom dat de schapenhouder een 2de ubn aanvraagd om dat land in onder te brengen.

Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Hindrik » zo okt 21, 2018 10:54

Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en voer