Melkstal (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Melkstal (deel 3)

Berichtdoor Frans V » wo jul 26, 2017 13:29

Berjor schreef:
hendrik83 schreef:buurman hier had last dat de koeherkenning 's middags slecht werkte en terwijl 's ochtends er niks aan de hand was. Bleek dat doordat 's avonds iedereen thuis komt en tv etc aanzet de netspanning iets zakte waardoor er storingen optraden
Oh ja als het niet klopt lieg ik in commissie :mrgreen:

Grappig, die servicemannen van delaval hebben overal een uitleg voor, hier dus ook zelfde verhaaltje.S'avonds wat meer werk voor de koelgroep om melk te koelen en daarom wat minder stroom op de mpc's: koeherkenning zeer slecht en terwijl 's morgens goed. Reden:n een transfo te weinig in de melkstal geplaatst om wat kosten (en werk) te besparen, en koeherkenning gewoon verbonden met de laatste mpc. Nu zelf een transfo erbij gezet alleen voor koeherkenning en gaat vanzelf. Maar eigenlijk werkt het dus slecht door slechte montage van de melkstal!

Hier ook aparte trafo op koeherkenning gezet, en afgesteld op 14 volt ipv 12 en daardoor sterker magnetisch veld (y) Was idee van en uitgevoerd door laval servicemonteur (y)
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

Berichtdoor Berjor » wo jul 26, 2017 15:52

Frans V schreef:
Berjor schreef:
hendrik83 schreef:buurman hier had last dat de koeherkenning 's middags slecht werkte en terwijl 's ochtends er niks aan de hand was. Bleek dat doordat 's avonds iedereen thuis komt en tv etc aanzet de netspanning iets zakte waardoor er storingen optraden
Oh ja als het niet klopt lieg ik in commissie :mrgreen:

Grappig, die servicemannen van delaval hebben overal een uitleg voor, hier dus ook zelfde verhaaltje.S'avonds wat meer werk voor de koelgroep om melk te koelen en daarom wat minder stroom op de mpc's: koeherkenning zeer slecht en terwijl 's morgens goed. Reden:n een transfo te weinig in de melkstal geplaatst om wat kosten (en werk) te besparen, en koeherkenning gewoon verbonden met de laatste mpc. Nu zelf een transfo erbij gezet alleen voor koeherkenning en gaat vanzelf. Maar eigenlijk werkt het dus slecht door slechte montage van de melkstal!

Hier ook aparte trafo op koeherkenning gezet, en afgesteld op 14 volt ipv 12 en daardoor sterker magnetisch veld (y) Was idee van en uitgevoerd door laval servicemonteur (y)

Delaval moet het gewoon in 1 keer zo maken, ze weten het wel, maar willen graag wat terug komen om zeker van werk te zijn. Als ze in nederland weten dat er een trafo apart op koeherkenning moet staan en op 14v ipv 12, en in België ook dan :oops: stel ik me er toch serieus vragen bij. :no:
Berjor

Berichtdoor Gerben77 » wo aug 02, 2017 20:38

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » do aug 03, 2017 10:01

ik heb zo iets een keer in sweden gezien was een proef opstelling is alweer een paar jaar geleden is waarschijnlijk niks geworden heb er nooit meer iets over gehoort, het melkt wel mooi licht
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Guus J » di sep 12, 2017 09:13

Hebben jullie nog een idee voor 't volgende probleempje:

wanneer ik koeien koeien de melkstal in laat valt na de 3e/4e koe de koeherkenning even uit... deze springt binnen 2 sec. weer aan maar mist dan net een of twee koeien... na wat getest te hebben blijkt dat wanneer je tegen de tussenhekjes aan duwt/rammelt dit stoort op het magnetisch veld.

iemand meer ooit gehad?
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Sander » di sep 12, 2017 10:34

hoeherkenning moet volledig los staan. is dat bij jou het geval?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Guus J » di sep 12, 2017 23:01

Sander schreef:hoeherkenning moet volledig los staan. is dat bij jou het geval?

:yes:
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » vr okt 20, 2017 13:51

4 carousels als ik het zo zie.
Moet zeggen de bedrijven die ik heb bezocht kon je haast eten van de vloer bij de melkputten en ook in de stal
Flyinghollander

Berichtdoor W.A » vr okt 20, 2017 19:28

Zal nog wel geen koe gemolken zijn hier..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Flyinghollander » za okt 21, 2017 06:24

Afbeelding
Flyinghollander

Berichtdoor W.A » za okt 21, 2017 16:20

Zal ik me'n melkers eens laten zien...pfff. petje af. En dit gebouw zou de Hannover beurs ook hebben kunnen staan[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Sander » za okt 21, 2017 16:21

:shock: :?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » za okt 21, 2017 17:22

alle nieuwe bedrijven die ik bezocht heb in China, kan je haast letterlijk van de vloer bij de melkput eten. Zullen ook wel wat vaker KKM hebben :wink: :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor Richt » za okt 21, 2017 20:29

Flyinghollander schreef:alle nieuwe bedrijven die ik bezocht heb in China, kan je haast letterlijk van de vloer bij de melkput eten. Zullen ook wel wat vaker KKM hebben :wink: :mrgreen:

Heb in 2012 China bezocht, was toen ook erg onder de indruk hoe schoon alles overal is (behalve de lucht dan)
in tegenstelling tot india waar ik vorig jaar was wat gewoon een regelrechte grote smeerbende was
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken