Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor durk » di okt 10, 2017 13:33

Hans van Bergen schreef:Jij niet dan :?: Doet iedereen toch :?: Het is volkomen normaal om prijzen te presenteren incl btw. Vandaar dat ik de melkprijs ok incl btw plaats. Issie ok gliek hoger en das goed voor de marktschwung. Ik ben melkveehouder dus ik heb belang bij een zo hoog mogelijke melkprijs. Melkfabrieken niet. Die willen een ze laag mogelijke prijs so hun presenteren em ecxl btw :idea:

Alles en iedereen presenteert melkprijzen excl. BTW, behalve ene HvB uit Oeffelt :idea:
durk

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 10, 2017 14:45

Kwats. Alle prijzen overal in iedere winkel restaurant garage altijd en overal wordt alles inclusief btw gepresenteerd. Behalve de melkprijs. En ik wil deze prijs ook inclusief btw omdat ie dan hoger is en das goed voor de handel voor ons boeren dus. En ik, vroeger al bij Campina en nu ook bij Farmel beur ook die btw :yes: Daarnaast issut simpeler te berekenen. ik presenteer hier de melkprijs gewoon het bedrag incl btw wat er uitbetaald wordt op mijn bankrekeneing gedeeld door kg melk. Immers de ingehouden kosten verschillen sterk per fabriek. Bv bij Milcobel wordt er niets ingehouden. Bij anderen heel veel.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor durk » di okt 10, 2017 14:56

Hans van Bergen schreef:Kwats. Alle prijzen overal in iedere winkel restaurant garage altijd en overal wordt alles inclusief btw gepresenteerd. Behalve de melkprijs. En ik wil deze prijs ook inclusief btw omdat ie dan hoger is en das goed voor de handel voor ons boeren dus. En ik, vroeger al bij Campina en nu ook bij Farmel beur ook die btw :yes: Daarnaast issut simpeler te berekenen. ik presenteer hier de melkprijs gewoon het bedrag incl btw wat er uitbetaald wordt op mijn bankrekeneing gedeeld door kg melk. Immers de ingehouden kosten verschillen sterk per fabriek. Bv bij Milcobel wordt er niets ingehouden. Bij anderen heel veel.

Wat een kwats, elk bedrijf ontvangt incl. BTW (straks 9% ipv nu 6%), maar moet die ontvangen BTW direct weer afdragen / verrekenen.
Dus in de vergelijking met enerzijds je collega's en anderzijds met zuivelverwerkers gaat iedereen behalve dus HvB uit van excl. BTW. Maar dat is je goed recht Jij hebt dan altijd de hoogste melkprijs, daar krijg jij dan vast een hard piemeltje van.
durk

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 10, 2017 17:03

Bedrijven in de lb regeling hoeven die btw gar nie af te dragen. Btw wordt VERREKEND bij btw bedrijven. Excl btw vergelijken is alleen om internationaal te vergelijken. Alleen kun je daar vaak/nooit aan leveren. En Cono Delta Farmel Nemelco staan daar nie bij :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor opelmanta » di okt 10, 2017 17:08

In de normale wereld probeert de verkoper zijn product goedkoop aan te bieden. De koper doet dan weer net alsof hij heel duur koopt. Je zit er zo ver naast dat je niet meer terug kan.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Henk » di okt 10, 2017 18:20

Hans van Bergen schreef:Bedrijven in de lb regeling hoeven die btw gar nie af te dragen. Btw wordt VERREKEND bij btw bedrijven. Excl btw vergelijken is alleen om internationaal te vergelijken. Alleen kun je daar vaak/nooit aan leveren. En Cono Delta Farmel Nemelco staan daar nie bij :no:

Zit jij dan in de lb regeling :shock: :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor coen dp » di okt 10, 2017 18:30

Henk schreef:
Hans van Bergen schreef:Bedrijven in de lb regeling hoeven die btw gar nie af te dragen. Btw wordt VERREKEND bij btw bedrijven. Excl btw vergelijken is alleen om internationaal te vergelijken. Alleen kun je daar vaak/nooit aan leveren. En Cono Delta Farmel Nemelco staan daar nie bij :no:

nog hoog uit 4 maanden :wink:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor G.U. » di okt 10, 2017 18:45

Henk schreef:

Dat is het mooiste wat er is. 6% meer inkomsten en je hoeft er geeneens extra boekhouding voor bij te houden :mrgreen:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor arnoud » di okt 10, 2017 19:00

Ik ben blij dat de landbouwregeling hier nog ff blijft en dat met 10,7% (y) . Maar boekhouding elk kwartaal afgeve hoor.
Maar hier in t oosten zit geen 5%erin
arnoud

Berichtdoor APPELMOES » di okt 10, 2017 19:00

G.U. schreef:Dat is het mooiste wat er is. 6% meer inkomsten en je hoeft er geeneens extra boekhouding voor bij te houden :mrgreen:

het is 5,4

https://www.google.nl/search?sourceid=n ... rfait+2017
APPELMOES

Berichtdoor G.U. » di okt 10, 2017 19:04

Hier 5,708 maar zeg voor het gemak 6%
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor APPELMOES » di okt 10, 2017 19:12

ja je hebt gelijk zat bij afnemers te kijken
APPELMOES

Berichtdoor boer pieter » di okt 10, 2017 19:56

hier alles 25% btw mogen ze van mij direkt wel afschaffen elke 3 maand een mooi bedrag terug betalen ben ik wel zat
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » di okt 10, 2017 21:14

Hoe zit dat eigenlijk met omzet vee. Moet daar ook btw over afgedragen worden?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor melker » di okt 10, 2017 21:29

:yes: , mocht je vee aankopen krijg je het ook weer terug. Maar over al jouw investeringen van afgelopen jaren krijg je ook deel weer terug :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie