Investeren in machines

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Berichtdoor peter » ma jan 15, 2007 16:15

Tja hier hoor ik wat goede verhalen over de fella, maar loonwerker in de buurt die is er werkelijk niet over te spreken. gewoon te licht gebouwd zegt ie.
peter

Berichtdoor Henk » ma jan 15, 2007 17:11

Mn vorige hark was un Fella 630. Werkte prima toen ik nog acceptabele opp. bewerkte maar sinds 3 jaar lappen we dr soms 60-70 ha af. Sindsdien was ut knudde met de hark en moes ik geregeld met ut lasapperaat aan de slag :evil: The same met de maaiers. Toen de te maaien opp. serieus werden was ut elke keer iets met die dingen. Denk dat Fella leuk werkt bij modale oppervlaktes. Kijk maar naar loonwerkers of werktuigencoops; hebben altied A-merken :idea: Helaas zijn die wa duurder... :(
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor dutchcowboy » ma jan 15, 2007 21:15

Heb ook alles van Fella. Zeker niet uit overtuiging maar t kwam zo uit en ben dr niet super wild van. De volgende keer komen andere merken ook in aanmerking. Vorig jaar in t taaie herstgras nog een element onder de schudder weggebroken ik kon t gelukkig zelf repareren maar je wordt er niet vrolijk van. Hark vind ik ook te licht uitgevoerd maar t harkwerk is wel mooi.
dutchcowboy

Berichtdoor Jacobsen » ma jan 15, 2007 22:10

dutchcowboy schreef:Heb ook alles van Fella. Zeker niet uit overtuiging maar t kwam zo uit en ben dr niet super wild van. De volgende keer komen andere merken ook in aanmerking. Vorig jaar in t taaie herstgras nog een element onder de schudder weggebroken ik kon t gelukkig zelf repareren maar je wordt er niet vrolijk van. Hark vind ik ook te licht uitgevoerd maar t harkwerk is wel mooi.

Kijk Henk, daar heb je wat aan :!: iemand die gewoon zegt wat ie er van vind. anderen kunnen wel mooi lallen over merken waar ze geen ervaring mee hebben. De gebruiker van dat merk is nog de allerbeste adviseur :!:
Jacobsen

Beroep: Student
Interesses: ALLES ROND DE MELKVEEHOUDERIJ

Berichtdoor van wijk » ma jan 15, 2007 22:55

We willen allemaal vanwege de naam een opel, volkswagen, of mercedes terwijl qua betrouwbaarheid toyota, nissan, en mitsubishi beter scoren.
Met hooibouwmachines kun je beter kijken naar het ding zelf dan naar de kleur. Niets is wat het lijkt. Uit een fabriek in slovenie komen diverse duitse merken........... En een merk als Fella is gewoon een assemblageprodukt van delen van vele leveranciers. Bij zogenaamde A merken betaal je alleen de dure marketing. Nogmaals.... Elk machien goed bekijken en horen wat ie inde praktijk doet.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Wim R » ma jan 15, 2007 23:09

Laat mijn loonwerker zijn materiaal uitzoeken. Dit scheelt mij over een jaar of tig een hoop roest en oud ijzer inruilen en bespaart me een hoop ruimte. Wel mooi dat nieuw materiaal maar dat blijft het niet :wink:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Hans van Bergen » di jan 16, 2007 10:25

Van wijk heeft daar gelijk. Je kunt nie alleen naart merk kijken. Wij hebben een claas schudder. Simpel de beste. Hydro schuin stellen, kleine rotors(super belangrijk) en noit kapot geweest in al die jaren. 2 claas dieckers gehad. Bral. De eerste was een groen gespoten pz andex. Degelijk maar langsaam rijden. Bij de tweede konden ze niet mee met de prijs en hebben ze simpelweg een 3.10 m langere armen aanegezet en verbreed en toen hadden ze een 3.8 m :!: Heel vaak kapot en eigenlijk altijd krom en veeeel te licht. En niet allen bij ons ook collega's met zelfde machine veel problemen.

Ook gehad bij krone. Moesen een nieuwe opraapwagen en dealer had krone. Een andere klant had er een gekocht( turbo 3500) en we zouden daar gaan kijken. Maar we hoefden niet ver te rijden want we zagen 'm al direct vaak bij de dealer vanwege schade. Dus fahr gekocht. Later spraken we een importeur konden ze niet met de prijs mee hadden ze 28 kuub karren langer gemaakt en verkocht. Hij had ze weer ingeruild en naar Polen verkocht want bras.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Wim R » wo jan 17, 2007 09:25

Denk dat het met ieder merk wel iets is. Zelf kijk als ik iets koop vaak naar de dealer en dan naar het merk. Belangrijk vind ik dat de dealer klaar staat als er iets is, materiaal staat grootste deel van tijd stil en als het werkt en zou kapot gaan moet de dealer er binnen een mum van tijd zijn of jij bij hun. Ook de onderdelenprijs en voorraad moet goed zijn vooral bij oogstmachines. Moet niet zijn als jij aan het maaien bent dat je een dag moet wachten op de standaard onderdelen die nogal eens kapot kunnen gaan :wink:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 17, 2007 11:26

Je moet een machine hebben die in staat is een lange dag te draaien zonder kapot te gaan. Als dat niet meer is :arrow: inruilen. Mijn eigen dealer staat altijd voor me klaar, maar hebben vaak geen onderdelen. Dan hebben we in de buurt nog ut agrarisch medisch centrum. Die verkopen rotsooi (lely) en gaan om de paar jaar op de fles. Wat verder weg abedrek(vh chv) professioneel maar verder weg. Alle onderdelen mar ver weg en de dag kapot buts meulepruts.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » wo jan 17, 2007 11:53

Hep un offerte liggen voor un Vicon trommelmaaier 299 (2x) met breedspreidinrichting maar without kneuzer. Ok vur un Pöttinger maaier 305 (2x) Stond ervan te kijken dat Vicon duurder is :shock:
Oja en un offerte voor un 13 meterse schudder van Pöttinger. Vicon heeft ze niet breder dan 11 meter met 8 elementen :? . Zag er ook maar slap uit :roll: . Toe te betalen bedragen vallen me grandioos mee :D :D

Henk

Berichtdoor Koets » wo jan 17, 2007 11:55

wat is er eigenlijk mis met Abemec??
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Henk » wo jan 17, 2007 12:00

Koets schreef:wat is er eigenlijk mis met Abemec??

Hebben in mn Fendttijdperk mij belogen en laten stikken. Sindsdien kunnen ze me wa... :twisted:

Henk

Berichtdoor van wijk » wo jan 17, 2007 12:15

Pottinger is 1 van de merken die qua schudder in slovenie worden gemaakt....... maakt verder niet uit, als het ding maar goed is. Maar onder de naam SIP is er momenteel parallelimport, zelfde frame, ander kleurtje.
O ja,,, munne Fella kostte in 2003 Netto 9000€,, 13 meter dus
En dan over dat gebruik. Zelfs als ik 50 hectare ineens maai, hoeft die schudder maar 4 uur aaneen te werken. Stelt toch niks voor. Maaier en hark worden veel zwaarder "getest".
van wijk

Berichtdoor Henk » wo jan 17, 2007 12:36

Ik denk da gij toch ander gras hebt dan gangbare boeren. Schraler, misschien veul stengel dr'in..... schudt toch heel wat lichter dan nat zwaar bladrijk tetragras.... :roll: Un hooier van Pöttinger 13 mtr kost netto denk ik ca € 12000 :idea: Zunne siphooier........ik weet ut niet... :roll: ut spul ziet eruit als de machines hier 20 jr geleden. Ik heb 'ns ooit een Trioliet kunstmeststrooier gehad met un pvc bak. Vlgs de dealer volledig identiek aan de Viconstrooiers maar die hadden dan un beige bak. Hoewel ze volledig identiek waren( :? ) was de Trioliet stukken goedkoper dan de Vicon. Mn vorige buurman kocht de Vicon, ik de Trioliet. Zenne Vicon strooit nog steeds, de menne Trioliet ligt al 3 jaar bij't ouw ijzer/pvc :(
Daarom geloof ik niet meer in verhaaltjes van veul voor weinig geld :wink: Kwaliteit betaal je voor; klaar :!:

Henk

Berichtdoor van wijk » wo jan 17, 2007 12:45

Klopt, kwaliteit telt. Maar ge mot wel de onzin van marketing en mooi stickertjes er efkes afschrappen. Ik weet heel goed dat spul uit dezelfde fabriek verschillend van technische kwaliteit kan zijn :D :D :D. Zo van,,,, wat over is, da verkopen we zelf ( SIP dus).

Maar van da gras he..... da hoef ik nie over munne kant te laten gaan... denkte gij nou echt de gij daar boven op dn bult zwaarder gras het as hier op de zware klei........ kom nou :D :D :D :D :D Van da tetra spul, daar kijkte tussendoor recht op het zand, en hier is t gruun tot op de bojem zo dicht. En wa denkte van klaver,,,,, hardstikke vet,,,, da hangt allemal aan oewe schudder...... de taand breke af as ge nie uitkijkt...
Let op he,,,,, zware grond,,,,, zwaar gewas he..... :D :D :D :D

Nou,,,,, Nou,,????
van wijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie