Investeren in machines

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Investeren in machines

Berichtdoor Henk » za jan 13, 2007 17:57

Momenteel ben ik me aan ut oriënteren op nieuwe maai- en hooimachines :idea: Mun ouwe maaiers en hooiers zijn in mijn ogen niet meer rendabel dus mot ut dr'uut :!:
Iemand van jullie toevallig de laatste tijden nog geïnvesteerd in dergelijk spul :?: Er is zoveel keus dat ik door de bomen ut bos niet meer zie :?

Ohja, om ff enkele getapte antwoorden uit te sluiten: já, zelf maaien en hooien is rendabel voor ons... 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Robert » za jan 13, 2007 17:59

ken uzelf :lol: :lol: :lol:
Robert

Berichtdoor peter » za jan 13, 2007 18:01

welke breedtes orienteer je op? Grootste nadelen van dat soort machines zijn de aantallen smeerpunten, ik zou daar goed op letten.
Kuhn vindt ik momenteel de beste van kwaliteit maar daar betaal je dan ook wat voor.
peter

Berichtdoor jurjen » za jan 13, 2007 18:20

Heb zelf een lely schudder met die kromme tanden, heb in 8 jaar nog alle tanden er in zitten :D en dat met al die greppeltjes.
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Wim R » za jan 13, 2007 18:44

Materiaal van kuhn is zeer degelijk en heeft heel weinig kruiskoppelingen, dus minder smeerpunten en koppelingen die kapot kunnen. Vind onderdelen van kuhn niet de duurste. Zie wel eens van een goedkoper merk dat daar de onderdelen duur zijn. Krone is ook wel degelijk spul maar volgens mij is daar de dealer ( abemec ) wat minder van. Henk volgens mij kijken jullie ook wel naar de dealer, dit is bij mij meestal het doorslaggevende punt. Evax is volgens mij wel een goede party.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor auke » za jan 13, 2007 20:40

ik zou zeggen ga voor donkergroen= Krone. kost een paar centen maar als je het vergelijkt met welk ander merk zie je ook waarom je iets meer betaald
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Jacobsen » za jan 13, 2007 21:05

Hebben sinds vorig jaar nieuwe lely hark. Super robuust en degelijk gebouwd zonder pas poes :!: kwam in veehouderij die bij boerderij zit als degelijkste uit de bus :!:

Werken voor de rest 5 jaar met 2 6 elements kuhn schudders. Ook degelijk spul en maakt goed werk

Maaicombinatie: front 3.20, achter 2.80 van fella. doen gewoon hun werk. mesjes verwisselen is alleen wel n geklooi
Jacobsen

Beroep: Student
Interesses: ALLES ROND DE MELKVEEHOUDERIJ

Berichtdoor Koets » za jan 13, 2007 21:08

mmmm.....wij hebben Vicon maaier, claas schudder en kuhn hark (hark samen met buurman)...tja, zolang het maar geen Fella of een of ander oostblok-merk, heb ik nie zoveel voorkeur.
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor kees van loon » za jan 13, 2007 21:47

We zijn in Den Bosch bij de agrovak geweest. Daar zijnwe bezig geweest met een nieuwe maaier. Ging over een Kuhn in de hef van 4.35 meter zonder kneuzer maar we moesten teveel bij leggen . we hebben nu een vicon 320. Denk dat we het een jaartje uitstellen. OOk nog even bij lely langs geweest stond 9 mtr schudder voor advieslprijs van 14000.- Ik had hem duurder verwacht. We hebben nu een 6mtr lely
laat maar draaien
kees van loon

Beroep: boer
Interesses: boer zijn. sport en ontspanning

Berichtdoor Niek Arends » za jan 13, 2007 22:13

Sinds twee jaar 3 meters getrokken maaier van Deutz. Bevalt uitstekend Jaren terug JF getrokken maaier gehad daarna Deutz op de hef.
Sinds vorig jaar 9 meters schudder van Deutz.
Al 10 jaar dubbele hark van Deutz zeer weinig onderhoud.Nog steeds onze eerste.
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor Henk » zo jan 14, 2007 11:34

Heb at the moment Claas spul :evil: Maaiers 8 jaar meegemaait - ca 2000 ha - en hooiers beiden 9 jaar. Wil twee nieuwe maaiers zónder kneuzer maar wel met breedafleg van max. 3 mtr. Wil verder de 2 hooiers inruilen tegen 1 nieuwe van 12-15 mtr.
Heb vorig jaar un pöttinger hark van 9 mtr gekocht; weinig vetnippels (maar 1 per harkrotor :!: ) Bevalt super :D Kuhn is denk ik te duur, net als veel andere merken. Vaak werken zij met ingewikkelde constructies met veel bewegende delen; kwil ook pertinent niet zo'n halfgedragen hooier maar un getrokkeen hooier die in transport as un treintje mittfahrt :idea: Krone heb ik int verleden goeie ervaring mee maar helaas moe'k die dan bij Abemec kopen :evil: Buurman heeft un 9 meterse Fella hooier maar vervloekt ut ding; ut ding ziet er ook nie erg degelijk en handig uit :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor auke » zo jan 14, 2007 12:07

waarom een maaier zonder kneuzer? Krone heeft een nwe getrokken schuder die als een treintje achter je aan loopt heb ik gezien, en wat is er mis met Abemec? als het goed is heb je aan je Krone spul bijna geen onderhoud dus die dealer zie je nooit weer, en anders haal je je onderdelen ergens anders of koop hem ergens anders?
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Dolph » zo jan 14, 2007 12:10

Afgelopen voorjaar een nieuwe schudder gekocht. Kuhn 10.60 m. Machtig degelijk!! Levert mooi werk. Tis niet de goedkoopste, maar denk wel de degelijkste...
Dolph

Beroep: Melkveehouder
Interesses: ja

Berichtdoor Koets » zo jan 14, 2007 12:12

Als ik nieuw zou kopen, wordt het denk ik ook zonder kneuzer! Moet je kijken wat een diesel én capaciteit het kost! Wij hebben afgelopen jaar een deel met en een deel zonder kneuzer gedaan, verschil was heel klein beetje waarneembaar in droogtijd.
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Dolph » zo jan 14, 2007 12:12

auke schreef:waarom een maaier zonder kneuzer? Krone heeft een nwe getrokken schuder die als een treintje achter je aan loopt heb ik gezien, en wat is er mis met Abemec? als het goed is heb je aan je Krone spul bijna geen onderhoud dus die dealer zie je nooit weer, en anders haal je je onderdelen ergens anders of koop hem ergens anders?

Hier in de buurt heeft een boer deze krone schudder uitgeprobeert, maar was zeker niet te spreken over prijs en schud beeld :!: :!: Ben trouwens zelf ook niet zo fan van Krone.
Dolph

Beroep: Melkveehouder
Interesses: ja

Volgende

Keer terug naar Koe en economie