Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor jan.nl » za aug 13, 2022 09:59

W.A schreef:Hier dezelfde taferelen dan bij Karla! Hakselaars kunnen al bijna op stal.... heel veel ha's afrijden en bijkopen om wat aan de bult te krijgen. 3 keer raden naar de kwaliteit.
De melk gaat ook vanuit deze kanten niet over de plinten klotsen. Vraag me af of er nog ruimte zit in een stijgende melkprijs.? Als hij 20ct. Lager zat, zou er nu direct een dikke verhoging komen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

En dan zijn ze hier bezig de boeren op te ruimen,financieringen worden stopgezet bij overname en uitbreidingen...
Op de meest vruchtbare grond van Europa...
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor W.A » za aug 13, 2022 15:52

Gelukkig is't niet ieder jaar zo dramatisch.. Maar je hebt een punt ja.

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor koen » zo aug 14, 2022 12:38

erg warm,rustig aan deze middag,tussendoor ff naar de afkalfstal,er staan daar twee koeien die waarschijnlijk vandaag nog gaan kalven,hulp Steven is weer thuis na vakantie,dus die komt tegen half 5 naar hier om mee te melken,broertje heeft het druk met de geiten,die worden eind van de middag overgezet naar een wat grotere stal
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor Kasé5 » zo aug 14, 2022 16:06

jan.nl schreef:
W.A schreef:Hier dezelfde taferelen dan bij Karla! Hakselaars kunnen al bijna op stal.... heel veel ha's afrijden en bijkopen om wat aan de bult te krijgen. 3 keer raden naar de kwaliteit.
De melk gaat ook vanuit deze kanten niet over de plinten klotsen. Vraag me af of er nog ruimte zit in een stijgende melkprijs.? Als hij 20ct. Lager zat, zou er nu direct een dikke verhoging komen..

En dan zijn ze hier bezig de boeren op te ruimen,financieringen worden stopgezet bij overname en uitbreidingen...
Op de meest vruchtbare grond van Europa...

Afgelopen weken door heel wat (Z-)Europese landen geweest maar tis echt triest hoe alles overal verdord is.
En dan te bedenken dat ze de zuivelpakhuizen gauw allemaal voor camperstalling kunnen gebruiken dan moeten ze in Den Haag toch wel eens goed nadenken vóór ze de landbouw hier om zeep helpen.
Dat de Rabo nou ook begint te kwekken verbaasd me niet; Ondanks de mp van 60ct zijn er nog steeds enkele met betalingsproblemen. Wat is er dan gemakkelijker om te zeggen dat het niet kan ivm de stikstofplannen? Krijgen ze tenminste geen grote scheur terug.
Een goede ondernemer vlak bij natuurgebied krijgt gewoon centjes. Wel met de mededeling erbij dat ie moet verkassen maar ook op dat vlak kunnen ze 'helpen'
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor koen » ma aug 15, 2022 12:15

t koelt iets af,gisterenavond rond half 9 een mooi vaarskalf erbij van Geke 4, de koe die soms een beetje autistisch is,dat zegt mijn broertje altijd,vanmorgen met melken liet ze de melk niet schieten,toen alle koeien klaar waren,een nieuwe poging,en jawel hoor,t lukte weer prima,Lies een van de oudste koeien gaat vandaag denken wij kalven,dus nog ff geduld
koen

Berichtdoor koen » ma aug 15, 2022 17:40

ja hoor koe lies kreeg net voor het melken ook een vaarskalf! mooi zo
koen

Berichtdoor Henk » di aug 16, 2022 07:23

Kasé5 schreef:Een goede ondernemer vlak bij natuurgebied krijgt gewoon centjes. Wel met de mededeling erbij dat ie moet verkassen maar ook op dat vlak kunnen ze 'helpen'

Dacht dat zij elders niet opnieuw mochten beginnen...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Vinkenhof Beheer
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » di aug 16, 2022 08:54

Nou dat lijkt mij sterk ,dat mag je volgens mij nog altijd zelf weten moet niet raarder worden , als iemand zijn bedrijf verkoopt en ergens anders weer op nieuw begint wil zal jou dat tegen houden
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » di aug 16, 2022 18:58

Henk schreef:
Kasé5 schreef:Een goede ondernemer vlak bij natuurgebied krijgt gewoon centjes. Wel met de mededeling erbij dat ie moet verkassen maar ook op dat vlak kunnen ze 'helpen'

Dacht dat zij elders niet opnieuw mochten beginnen...

Sommigen niet nee. Ligt er aan wat de bank zegt.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Roderick » di aug 16, 2022 20:10

boer pieter schreef:Nou dat lijkt mij sterk ,dat mag je volgens mij nog altijd zelf weten moet niet raarder worden , als iemand zijn bedrijf verkoopt en ergens anders weer op nieuw begint wil zal jou dat tegen houden

Dacht toch ook ergens gelezen te hebben dat wanneer je verkoopt aan of onteigend wordt door de overheid je een landlelijk beroepsverbod krijgt. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Poekske » di aug 16, 2022 21:31

Roderick schreef:
boer pieter schreef:Nou dat lijkt mij sterk ,dat mag je volgens mij nog altijd zelf weten moet niet raarder worden , als iemand zijn bedrijf verkoopt en ergens anders weer op nieuw begint wil zal jou dat tegen houden

Dacht toch ook ergens gelezen te hebben dat wanneer je verkoopt aan of onteigend wordt door de overheid je een landlelijk beroepsverbod krijgt. :yes:

Ander ondernemersnummertje en klaar :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor melker » wo aug 17, 2022 05:07

Volgens mij is die regel er inmiddels uit, juridisch niet houdbaar.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » wo aug 17, 2022 10:01

melker schreef:Volgens mij is die regel er inmiddels uit, juridisch niet houdbaar.

Geeft wel aan hoe ze in den haag denken.... :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Richt » do aug 18, 2022 08:34

Roderick schreef:

bent ook aardig gek als je net snel met dat geld de grens over gaat :lol:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor boer pieter » vr aug 19, 2022 16:52

Ik zou dat geld zo i zo niet in nl investeren
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Community