veeteeltforumdag 2015

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: veeteeltforumdag 2015

Berichtdoor Jaap » vr apr 24, 2015 20:57

Tsss, nu al. Hoe is het weer? Waai je uit je jas? En afgelopen jaren waaide volgens Anton toch altijd de regen Texel voorbij, dat zal morgen toch dan ook wel zo zijn hoop ik?
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Troost » za apr 25, 2015 06:40

Allen veel plezier bij de familie Bakker!
Nu Auke helemaal into YouTube is, verwacht ik wel een paar mooie filmpjes (met dito commentaar) van de behendigheidswedstrijd! :yes: (y) :wink:
Troost

Beroep: gelegenheidsboer
Interesses: vee

Berichtdoor Niek Arends » za apr 25, 2015 07:55

Anton B schreef:Ja ja, de eerste forummers hebben het eiland gevonden (y) (bron: feestbook)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij zaten bij jan.nl op de boot. Jan en Eida al gesproken toen we op de boot stonden te wachten . Stonden paar auto's voor ons .
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor Niek Arends » za apr 25, 2015 20:10

Zo weer terug in ons huisje . Was weer een zeer geslaagde vtf-dag . Weer bij gepraat met een heleboel. Leuke excursie gehad bij boer Jan en Rianne . Familie Bakker bedankt voor de organisatie was dik voor elkaar .
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor arnoud » za apr 25, 2015 20:57

(y) :!: :cheers: heel gezellig hoop gezichten bij naam leren kennen
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor king » za apr 25, 2015 21:38

Ook wij hebben een erg gezellige dag gehad, Anton en familie nogmaals bedankt (y) :cheers:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor G.U. » za apr 25, 2015 22:25

Een zeer geslaagde dag vandaag :yes: (y) (y) Antonb, bedankt!!
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Jaap » zo apr 26, 2015 09:29

Familie Bakker, dank voor de gezellige dag.

Ik kon het niet laten: even een berichtje met de groepsfoto:

http://veeteelt.nl/maatschappij/nieuws/veeteeltforumdag-op-texel
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Sander » zo apr 26, 2015 09:46

:o kon het niet laten? je zou dat elk jaar moeten doen :yes:

fly was der niet? want zie geen Oekraïne of China staan :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Robert » zo apr 26, 2015 10:40

meer hartverwarmend dan warm ? als ik de foto zo zie?
Robert

Berichtdoor MarcB » zo apr 26, 2015 11:07

Familie Bakker bedankt boor jullie gastvrijheid
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Anton B » zo apr 26, 2015 11:20

Man man, wat een prachtige dag gisteren (y) De eerste kwamen om kwart voor elf aan, en de laatste gingen om kwart over elf weg :D
Al die boeren, vrouwen en kinderen, het was werkelijk waar één grote familie :!:
We zijn erg verwend met allerlei presentjes. Het voelde als een feestje, maar het was gewoon een forumdag...
Ik heb nog even de geschiedenis van onze boerderij verteld, en nog het een en ander over hoe wij Jan hebben opgegeven voor BZV en het verdere verloop "achter de schermen".
In de stal wou ik nog wel het een en ander over de bedrijfsvoering vertellen, maar er was geen beginnen aan. Overal stonden groepjes heel druk met elkaar te praten, en het was moeilijk om iedereen in beweging te krijgen om weer door te gaan. Met hulp van Gonny S die als opdrijfhek de boel wat door ging jagen, en Tiny P die met een luide fluit op de vingers de aandacht trok hebben we getracht om het meeste van het bedrijf te laten zien.
Iedereen was zo druk met elkaar, dat we geen kritische vragen hebben gehad 8) Omdat de soep al warm was hebben we met de rondleiding onze eigenbouw melkstal zelfs over geslagen.
Vanochtend vond ik een peuk in de melkput, dus King zal er zelf wel even in gekeken hebben :lol:

Boer Jan en Rianne stonden ons al op hun erf op te wachten, met het makke lam van Rianne loslopend erbij.
Jan verteld net zo vlug als hij eet hoorde we dikwijls... En Jan is net zo als op televisie. Jan is een enthousiaste boer met passie voor zijn vak! Allemaal leuke reactie's en Jan en Rianne heel erg bedankt (y)

Het weer was geen spelbreker, we waren op wat kou voorbereid, en de BBQ vond ook een plekje binnen.
Doordat de deuren toch wat dicht gingen en iedereen het liefst binnen was, hebben we pas later (op verzoek van Auke) de trekker gestart voor de behendigheid. Dit was wel jammer voor de Forummers die de boot al weer genomen hadden. Sorry :!: De deelnemers hadden veel lof over de trekker die zo heel fijn en precies reageert :yes: Zoon Jasper en ik vroegen ons af wat voor trekkers die mensen dan thuis hebben... :oops:
Verder veel dank aan vooral de vrouwen die Manuela hebben geholpen met de catering (y) (y) (y)
Karst-Jan, Jan.nl, Boer Pieter en Melker met hun vrouwen hebben nog geprobeerd om alles op te maken, maar dat is hun nét niet gelukt :cheers: :wink:
Even schrok ik. Even nadat er een groep naar de boot vertrokken was kwam de bergingsauto langs. Het zal toch niet.... maar ik heb niks meer gehoord, en er is niemand terug gekomen om te overnachten.
Leuk detail was wel dat de forummer die het dichts bij bivakkeerde met zijn gezin onze boerderij niet kon vinden ( ze waren hier ooit al eerder geweest) en het "noodnummer" moesten bellen omdat ze verdwaald waren. We noemen verder geen namen...

We willen alle forummers bedanken voor hun aanwezigheid en we kijken terug op een hele geslaagde forumdag (y)

Anton en Manuela en kinderen.
alst niet gaat zoalst mot, dan mot t maar zoalst gaat
Anton B

Beroep: melkvee

Berichtdoor jurjen » zo apr 26, 2015 11:47

King rookt sigaretten ,maar mooi al die oude manus melk klauwen van oud naar nieuw
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor king » zo apr 26, 2015 12:04

jurjen schreef:King rookt sigaretten ,maar mooi al die oude manus melk klauwen van oud naar nieuw

Toch ben ik ook wel ff wezen kijken (y)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor gerard s » zo apr 26, 2015 12:37

Ook vanuit Emmer-compascuum, Fam Bakker nog hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige dag
gerard s

VorigeVolgende

Keer terug naar Community