Kuilafdekmethodes en de kosten daarvan

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Kuilafdekmethodes en de kosten daarvan

Berichtdoor Poekske » di nov 22, 2022 09:38

john jakobs schreef:klei eruit en koop en paar wagens zand , is het afdenken met de kraan zo gebeurt, koop je zoan kuilafschietdingvooropdeloader heb je ook minder broei 3 keer plus

Jan maakt lasagne das dan 4 keer nieuw plastic. Geld komt te vlot binnen lezen we hier op vtf, zullen de fabrieken en groothandels graag lezen :cheers:
Poekske

Berichtdoor Arno » di nov 22, 2022 14:13

Ik geef jan groot gelijk ,investeren in gemak heb je altijd plezier van , ik wou dat ze er hier iets voor hadden want ik vind dat afdekken maar een heel gedoe
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Gerton » di nov 22, 2022 16:04

jan.nl schreef:Wij weiden geen mk,dan heb je meer opslag nodig,wanden zijn nu 3 mtr en dan gaan we daar nog 2mtr boven.
Ik streef ernaar om met een druk op de knop de kuil af te dekken,technisch mogelijk ,maar er zijn aanpassingen nodig. :yes:
Jij investeert in machines ,en wij in arbeidsgemak. :wink:

Als je 2 meter boven de wanden kuilt werkt zo'n afdeksysteem niet :no: Moet dus ook een nieuwe kuilplaat bij :?:

Veehouder hier in de streek had er 1 voor de rijkuil, maar dat werkt dus niet. Schuine kant sluit niet aan, komt lucht onder.... dan word zo'n ding nog duurder. :lol: :(
Gerton

Berichtdoor jan.nl » di nov 22, 2022 16:31

Gerton schreef:
jan.nl schreef:Wij weiden geen mk,dan heb je meer opslag nodig,wanden zijn nu 3 mtr en dan gaan we daar nog 2mtr boven.
Ik streef ernaar om met een druk op de knop de kuil af te dekken,technisch mogelijk ,maar er zijn aanpassingen nodig. :yes:
Jij investeert in machines ,en wij in arbeidsgemak. :wink:

Als je 2 meter boven de wanden kuilt werkt zo'n afdeksysteem niet :no: Moet dus ook een nieuwe kuilplaat bij :?:

Veehouder hier in de streek had er 1 voor de rijkuil, maar dat werkt dus niet. Schuine kant sluit niet aan, komt lucht onder.... dan word zo'n ding nog duurder. :lol: :(

Ja,daarom andere wanden of silo erbij.Moet tussen de wanden blijven.
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor opelmanta » wo nov 23, 2022 15:16

@jan.nl Buurman heeft Bokano portaalsysteem. Hij vind het een mooie machine. Hij heeft ook nog 3 jongens van 18 tot 25 op het erf.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Kasé5 » wo nov 23, 2022 16:18

Ze maken geen ruzie wie op de knop mag drukken :?:
Is ook weer gedoe :mrgreen:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Vorige

Keer terug naar Koe en voer