Gras 2017

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2017

Berichtdoor ramos fan » za maart 04, 2017 15:20

Henk schreef:
Jappie schreef:Kost mij ook 3€ per kuub mest:yes:
Laat er 10 m3/Ha water bijvoegen totaal 35 tot 40m3/ha
De dikke zit in de stal waar ze knap water bij doen, pomp het dunne naar de mestzak voor de zomer :yes:

Is dat niet veel, 10 m3 water op 25-30 m3 mest :?:
Maar ik begrijp dat zwat alle veehouders bij jullie een beregeningsput bij de stal hebben zitten of trek je dat uit de sloot :?:

Al meddal zie ik maar 1 voordeel van sleepslangeren, dat je op grond met minder draagkracht eerder kunt mesten.
Tis sowieso al niet goedkoper begrijp ik :no: want voor 3 euro/3 rijden hier de 3-wielers ook :yes: en dan is het 35 m3 echte mest ipv een groot deel water.
Dus ik snap dat gestuiter op sleepslangeren niezzo eik :roll: Dr zijn er minimaal 2 druk mee dus de grotere capaciteit is gewoonweg hard nodig om dat 2e menneke en 2e slepper te betalen :yes:

Kweenie of je ook nog voorrijdkosten moet betalen of zo :?:

Zie wel iets in wat Jappie zegt dunne mest bewaren voor zomermaanden :yes:

Ik zit hier op 2 euro voor sleepslangen.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Henk » za maart 04, 2017 15:26

Da's alvast 50% minder (y) En betaal je met dat slangeren nog voorrijkosten en/of apart voor water pompen of zo :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » za maart 04, 2017 16:19

Henk schreef:
Jappie schreef:Kost mij ook 3€ per kuub mest:yes:
Laat er 10 m3/Ha water bijvoegen totaal 35 tot 40m3/ha
De dikke zit in de stal waar ze knap water bij doen, pomp het dunne naar de mestzak voor de zomer :yes:

Is dat niet veel, 10 m3 water op 25-30 m3 mest :?:
Maar ik begrijp dat zwat alle veehouders bij jullie een beregeningsput bij de stal hebben zitten of trek je dat uit de sloot :?:

Al meddal zie ik maar 1 voordeel van sleepslangeren, dat je op grond met minder draagkracht eerder kunt mesten.
Tis sowieso al niet goedkoper begrijp ik :no: want voor 3 euro/3 rijden hier de 3-wielers ook :yes: en dan is het 35 m3 echte mest ipv een groot deel water.
Dus ik snap dat gestuiter op sleepslangeren niezzo eik :roll: Dr zijn er minimaal 2 druk mee dus de grotere capaciteit is gewoonweg hard nodig om dat 2e menneke en 2e slepper te betalen :yes:

Kweenie of je ook nog voorrijdkosten moet betalen of zo :?:

Zie wel iets in wat Jappie zegt dunne mest bewaren voor zomermaanden :yes:

Bij ons zuigen ze het water uit de waterschapssloot. Het is een tarief per uur en vorig jaar kwamen we omgerekend uit op € 1.80/kuub .
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Corjan » za maart 04, 2017 18:56

G.U. schreef:
Jappie schreef:Hier trekken ze slang ook wel door/over een sloot van 5/6 meter dus dat moet wel lukken :yes:

Hebben de slang hier wel eens over een vaart van 20 meter getrokken

Maar van mij heeft een leiding onder een drukke weg door laten boren :idea: (y) Hoeft hij geen halve dagen met het oversteken staan te wachten met de tank (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor walmark » za maart 04, 2017 19:22

kijk, daar zou je nu toch weer beter in NL kunnen zitten :yes:
Zou je er gewoon een drempel op de weg van maken 8) , kijkt niemand van op, misschien zou je er zelfs wel subsidie voor kenne krijge :wink:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor poekske » za maart 04, 2017 22:45

jan.nl schreef:
poekske schreef:Sleepslangeren kost hier 3euro per kuub, doen het zelf voor nog niet de helft van de prijs

Dan gooi je ook maar de helft op :wink:

:roll: Leg es uit want die snap ik ni
poekske

Berichtdoor Hindrik » zo maart 05, 2017 00:20

poekske schreef:
jan.nl schreef:
poekske schreef:Sleepslangeren kost hier 3euro per kuub, doen het zelf voor nog niet de helft van de prijs

Dan gooi je ook maar de helft op :wink:

:roll: Leg es uit want die snap ik ni

Hoeveel m3 per uur Poekske, en welk tarief voor de chauffeur/uur?
Tegen 0 tarief kan niemand rijden
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Wim R » zo maart 05, 2017 00:37

Sleepslang of gewoon uitrijden . Blij dat we van een hoop mest af zijn. Tis echt nat nu en komende twee weken nog geen drogend weer. Mest ligt netjes onder geploegd en te wachten tot de patatten de grond in kunnen. Factuur al gehad en kom net boven de 2.5 euro/ kuub. Liep als een speer met het sleepslangen (y) (y)
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor poekske » zo maart 05, 2017 06:54

Hindrik 15euro per uur tank, 24euro per uur voor trekker. Is 39. Doe 40kuub per uur dus eurootje de kuub. Dus marge genoeg om chauffeur te betalen moestet nodig zijn, maar tis bedrijf van schoonbroer dus zijn werk is vergoed ( maar tis meestal ik want das men ontspanning :oops: )
poekske

Berichtdoor Richt » ma maart 06, 2017 12:53

poekske schreef:Hindrik 15euro per uur tank, 24euro per uur voor trekker. Is 39. Doe 40kuub per uur dus eurootje de kuub. Dus marge genoeg om chauffeur te betalen moestet nodig zijn, maar tis bedrijf van schoonbroer dus zijn werk is vergoed ( maar tis meestal ik want das men ontspanning :oops: )

Ik heb als het wel droog is wel een paar dagen ontspanning aan te bieden, helemaal voor niks :yes:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Jappie » ma maart 06, 2017 13:08

Scheelt me ongeveer 70ct m3 dat tank goedkoper is maar je hebt veel minder rijspoor schade :yes:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor jurjen » ma maart 06, 2017 18:54

Jappie schreef:Scheelt me ongeveer 70ct m3 dat tank goedkoper is maar je hebt veel minder rijspoor schade :yes:

Dat laatste is ook niet altijd zo, rijden met trekkers van dik 10 ton plus 2/3 haspels er op en dan nog een wat meters slang vooruit trekken
als ik mijn 4 tons trekker met 9 m3 tank daarnaast zet is er weinig verschil te zien :wink: maar de capaciteit is (y) (y) :yes:
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor sivert » ma maart 06, 2017 19:15

jurjen schreef:
Jappie schreef:Scheelt me ongeveer 70ct m3 dat tank goedkoper is maar je hebt veel minder rijspoor schade :yes:

Dat laatste is ook niet altijd zo, rijden met trekkers van dik 10 ton plus 2/3 haspels er op en dan nog een wat meters slang vooruit trekken
als ik mijn 4 tons trekker met 9 m3 tank daarnaast zet is er weinig verschil te zien :wink: maar de capaciteit is (y) (y) :yes:

Met sleepslangen kom je maar 1 keer heen en weer over de dam en de kopakker, met de stronttank vele malen vaker (per ha 4 tanken, bij gem. perceelsgrootte van 10 ha zijn dat al 40 tanken!
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor poekske » ma maart 06, 2017 20:53

Hier is een mega groot perceel 5ha :wink: En spoorschade in zand grond zoals hier dan ben je echt te vroeg
poekske

Berichtdoor poekske » ma maart 06, 2017 20:55

Richt schreef:
poekske schreef:Hindrik 15euro per uur tank, 24euro per uur voor trekker. Is 39. Doe 40kuub per uur dus eurootje de kuub. Dus marge genoeg om chauffeur te betalen moestet nodig zijn, maar tis bedrijf van schoonbroer dus zijn werk is vergoed ( maar tis meestal ik want das men ontspanning :oops: )

Ik heb als het wel droog is wel een paar dagen ontspanning aan te bieden, helemaal voor niks :yes:

Kan maar een dagje per week helaas :wink:
poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer