Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Berichtdoor Grazy » vr apr 10, 2020 23:59

auke schreef:bij cowmanager krijg je een attentie dat de zender het niet meer doet. Dus dan meteen afhalen en nieuwe omhangen.

Na de nieuwste update krijg ik zelf bericht van hen dat er een paar vervangen moeten worden omdat ze de komende tijd kapot gaan

Heb een abonnement. altijd 105 % zenders aanwezig en wat kapot is krijg je nieuwe voor

Is dat abonnement in NL ook zo duur? Het is voor ons goedkoper om gewoon iedere 5 jaar nieuwe te kopen :? :roll:
TRUMP 2020 (y) (y)
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor boer pieter » za apr 11, 2020 06:03

Dat is wel handig
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za apr 11, 2020 22:55

Ik heb het IDA systeem van Connecterra sinds afgelopen juni. Is ook een abonnement systeem. Is er een zender defect krijg je gewoon een nieuwe.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor john jakobs » zo apr 12, 2020 04:53

jij als crv v,i,p geen crv tocht detectie :?: :?:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo apr 12, 2020 11:41

john jakobs schreef:jij als crv v,i,p geen crv tocht detectie :?: :?:
Ik heb daar een paar keer offerte van gehad maar vond de investering te hoog. Bij IDA is de investering lager maar betaal je per maand.

CRV verkoopt trouwens zelf geen hardware meer maar koppelen de data van de diverse systemen aan ovalert.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor G.U. » zo apr 12, 2020 12:01

Hookwood Holsteins schreef:
Ik heb daar een paar keer offerte van gehad maar vond de investering te hoog. Bij IDA is de investering lager maar betaal je per maand.

CRV verkoopt trouwens zelf geen hardware meer maar koppelen de data van de diverse systemen aan ovalert.

Sensehub of ida is qua kosten lood om oud ijzer, denk zelfs dat sensehub dan ook nog goedkoper is
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo apr 12, 2020 22:44

G.U. schreef:
Hookwood Holsteins schreef:

Sensehub of ida is qua kosten lood om oud ijzer, denk zelfs dat sensehub dan ook nog goedkoper is
Er zit een verschil in kosten en het te investeren bedrag.

Hookwood Holsteins

Berichtdoor G.U. » ma apr 13, 2020 06:42

Dat zal best maar de sensehub schrijf jk ook als kosten en niet als investering
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor boer pieter » ma apr 13, 2020 08:30

je moet niet zien wat het kost ,maar wat het opleverd:yes:
boer pieter

Berichtdoor kobonde » ma apr 13, 2020 08:58

melker schreef:De tochtdetectie van de Laval hebben we nu bijna 7 jaar in gebruik, helft van responders is inmiddels vervangen, levensduur zit rond de 5 jaar. Dan is batterij in responders leeg, had gelukkig ( na tip van medeforummer (y) )10 jaar schriftelijke garantie maar eerste responders die zijn vervangen stoppen er ook al mee :( . Heb aantal bij telefoonzoon gebracht om er eens betere batterij in te zetten. Is dat bij andere tochtdetectie systemen ook beperkte levensduur?

Ik snap er niks van dat ze bij jouw zo snel meeophouden, wij hebben er van 14 jaar die nog prima werken. En nog maar 2
gehad die er mee ophielden voor ze 10 jaar oud waren. Heb je wel meerdere antennes in de stal, je hebt een groot bedrijf
als ze maar 2 keer per dag dicht genoegn bij de antenne komen slijt de batterei harder. Als ik me goed herinner mag de stal
niet meer dan 80 meter lang zijn bij een antenne, als die midden in de stal zit en 40 als die bij de kopgevel zit.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor poekske » ma apr 13, 2020 09:34

boer pieter schreef:je moet niet zien wat het kost ,maar wat het opleverd:yes:

Vertel, sinds je met die spullen werkt, hoeveel staat er eind va't jaar meer op de rekening?
poekske

Berichtdoor boer pieter » ma apr 13, 2020 09:50

nou dat is erg simpel ,als een koe eerder drachtig is en minder ins per dracht gaat dat best wel snel ,dan die 10% koeien die erg stil of bijna geen bronst tonen pakt ie ook ,elke keer dat de inseminator op het erf komt kost ,wat het precies in kronen en øre het is weet ik zo niet presies, maar we hebben het wel eens uitgerekent ,en bij mij kwam het er op neer dat de hele investering binnen 2 jaar terug was betaalt ,daarbij komt het gemak en dat is niet in geld uit te drukken
boer pieter

Berichtdoor opelmanta » ma apr 13, 2020 11:46

Het zal vast goedkoper zijn dan roken maar als je daar een beetje goed in bent dan heb je geen tochtdetectie systeem nodig.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor G.U. » ma apr 13, 2020 12:44

opelmanta schreef:Het zal vast goedkoper zijn dan roken maar als je daar een beetje goed in bent dan heb je geen tochtdetectie systeem nodig.

Je krijgt er iig geen kanker van. Ik zie de koeien en pinken soms ook wel eerder dan het systeem maar vaker is het andersom. En diegene die je niet ziet, daar maak je, of ik tenminste de winst
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor boer pieter » ma apr 13, 2020 13:44

weet je wat ik vaak zie boeren die niet zo´n systeem hebben zeggen dat het niet nodig is ,en dan later kopen ze wel zo´n systeem em dan zeggen ze , DAT HADDEN WE 10 JAAR EERDER MOETEN DOEN , :yes: :lol: :lol: :lol: :lol: gemak dient de mens jongens
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid