Toekomst melkveehouderij deel 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 2

Berichtdoor Sander » zo maart 04, 2012 12:50

melker schreef:Zal wat sterks vertellen, heb over hele nieuwbouw nog niet eens gerekend

geloof ik niks van.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » zo maart 04, 2012 13:31

dat zullen we dan wel zien als we over twee jaar vtf dag hebben bij melker of niet natuurlijk (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor JA » zo maart 04, 2012 13:33

Weet hier ook wel een aantal melkveebedrijven die verkocht werden aan boeren die het nooit hebben bezichtigt of wat ook maar... En ja wat is rekenen, als ik bv. voer of melk ben ik ook aan het rekenen over voerkosten, voerefficientie etc. maar dat lijkt me vrij normaal... Accountants willen alles wel voor je uitrekenen, maar dan ben je de €€ op de heenreis al kwijt :wink:
No budget like a low budget
JA

Beroep: koeienmelker
Interesses: Jerseys, buitenland

Berichtdoor JA » zo maart 04, 2012 13:34

boer pieter schreef:dat zullen we dan wel zien als we over twee jaar vtf dag hebben bij melker of niet natuurlijk (y)

Melker moet even opschieten met zijn stalletje, kan dr nu nog mooi op de fiets heen :mrgreen:
JA

Berichtdoor Koets » zo maart 04, 2012 13:35

Voor dat je investeert wil je toch wel weten of het een beetje zinvol is om dat plan te realiseren. Zo werkt het in de grote mensenwereld wel vaak iig :yes:. En zon plannetje kun je prima zelf maken :idea:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor CanBoerinnetje » zo maart 04, 2012 13:36

Koets schreef:Voor dat je investeert wil je toch wel weten of het een beetje zinvol is om dat plan te realiseren. Zo werkt het in de grote mensenwereld wel vaak iig :yes:. En zon plannetje kun je prima zelf maken :idea:

Precies :!:
Omdat er geen mooier leven is dan dat van de boeren!
CanBoerinnetje

Beroep: Boeren hulp
Interesses: Jerseys, melken, robots, trekkers

Berichtdoor boer pieter » zo maart 04, 2012 13:36

jep :yes: of heb je andere planen ja
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor JA » zo maart 04, 2012 13:41

Koets schreef: En zon plannetje kun je prima zelf maken :idea:

(y)

Probleem is dat best wel veel boeren niks zelf uitrekenen en de boekhouder maar een beetje achterna hobbelen... Kunt altijd net zien bij wat voor accountant ze zitten :yes:
JA

Berichtdoor Johannes » zo maart 04, 2012 13:43

JA schreef:..Kunt altijd net zien bij wat voor accountant ze zitten :yes:

Ow, maak me wijzer :idea: (y)
In sjokola zitten insecten, in melk stront :idea:
Johannes

Beroep: Youtobber
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor melker » zo maart 04, 2012 14:46

Sander schreef:
melker schreef:Zal wat sterks vertellen, heb over hele nieuwbouw nog niet eens gerekend

geloof ik niks van.

Nou ja weet wel precies wat het gaat kosten, maar geen accountantsrapporten van enkele duizenden euro's en dergelijke. Zijn veel onzekerheden zoals wat gebeurt er met melkprijs in quotumvrij tijdperk, hoe duur wordt het voer en wat gaat mestverwerking/afzet kosten. Ga gewoon zoals altijd alles op z'n goedkoopst oplossen en zie dat dan weer als uitdaging. Daarom kan het best zijn dat het al met al niet rendabel is maar dan moet er nog scherper worden geboerd en dat zien we dan wel weer.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Roderick » zo maart 04, 2012 15:04

CanBoerinnetje schreef:
melker schreef:Zal wat sterks vertellen, heb over hele nieuwbouw nog niet eens gerekend en het er ook nog niet met bank over gehad :no: Gewoon bouwen en dan zien we wel hoe het loopt of dat het weer anders moet 8)

Dat lijkt mij niet zo'n goed idee :no: Dan heb je wel heel veel geluk gehad dat je nu niet in de problemen ligt.

:lol: :lol: :lol: :no: :roll:

Met zo'n lap grond eronder, en waarschijnlijk een heel bescheiden financiering nu :idea: heeft een bank 0,0000000 risico. :no:
Dus als ze beginnen te zeuren over dure financiele raporten :arrow: heeeeeeeeeeel snel andere bank gaan zoeken. :yes:
Maar ik schat zo, dat ze met 1 scheef oog naar de plannetjes kijken en dan heel vlug geld geven.
Als het goed is heeft Melker de laatste 20 jaar aan de bank laten zien wie hij is, en wat hij kan...en dan zal het allemaal wel goedkomen. :yes: (y)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Henk » zo maart 04, 2012 16:34

melker schreef:
Sander schreef:

geloof ik niks van.

Nou ja weet wel precies wat het gaat kosten, maar geen accountantsrapporten van enkele duizenden euro's en dergelijke. Zijn veel onzekerheden zoals wat gebeurt er met melkprijs in quotumvrij tijdperk, hoe duur wordt het voer en wat gaat mestverwerking/afzet kosten. Ga gewoon zoals altijd alles op z'n goedkoopst oplossen en zie dat dan weer als uitdaging. Daarom kan het best zijn dat het al met al niet rendabel is maar dan moet er nog scherper worden geboerd en dat zien we dan wel weer.

Alleen bij de bedrijfsovername 21 jaar geleden moest er een rapport liggen over haalbaarheid en zo :yes:
Vanaf toen altijd zelf bedrijfsplannen geschreven en was ook altijd oke (y) Zelfde in 2003 toen we een nieuw bedrijf wilden bouwen, zelf eea op papier gezet en met de bankdude besproken. Werd nooit lastig over gedaan :no: (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Gerben77 » zo maart 04, 2012 19:32

Van 80 koeien in een grupstal naar 375 koeien.........toen weer terug gegaan na 200 koeien zodat me de technische resultaten weer op orde kon krijgen en minder gedoe met personeel :

:arrow:
http://dairystar.com/main.asp?SectionID=1&SubSectionID=1&ArticleID=7130&TM=44014.76
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » zo maart 04, 2012 22:47

melker schreef:Zal wat sterks vertellen, heb over hele nieuwbouw nog niet eens gerekend en het er ook nog niet met bank over gehad :no: Gewoon bouwen en dan zien we wel hoe het loopt of dat het weer anders moet 8)

Als je de tijd hebt dan kan je met deze melkprijs wel zonder bank aan pannebier komen (y) :cheers:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Sander » zo maart 04, 2012 23:04

melker schreef:
Sander schreef:

geloof ik niks van.

Dat bedoel ik dus je rekent heus wel :wink: Maar wie gaat er nu een accountant laten rekenen om een stal te laten bouwen :roll: ken je prima zelf en nog beter ook. :yes: Accountant wil hier ook wel van alles berekene voor bedrijfsovername straks. voor je het weet ben je een zak geld kwijt aan die gasten, dus mot maar ff goed vinger aan de pols houden.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie