Moderator: Moderators
Henk schreef:Als het 24-uurs bedrijf verplicht zou worden dan stopte ik er disse week nog mee![]()
Bijna alle NL veehouders wonen strak tegen het bedrijf aan dwz je bent té makkelijk bereikbaarZelf zou'k geen rust meer hebben als er 24x7 axxie zou zijn hier op de farm
![]()
Robot???
En nachtmelkers om ook op de kalfkoei te passen... laat koetje maar lekker dr ding doen 's nachts, dan gaat het in 99 van de 100 gevallen goed![]()
Ik ga dr nooit 's nachts uit, bevalt me prima
Dat er een kalf dood gaat is niet leuk maar als een koe de hele nacht heeft gewerkt om een kalf er af te krijgen en niet lukt en de volgende dag dood is ......
Bij ons ieder uur rondje afkalfstal![]()
Dr zijn 2 dingen enorm belangrijk voor me; de avond/nachtrust en de zondagsrustWellicht achterhaald en ouderwetsch maar dat interesseert me lekker niks
jan.nl schreef:@Eric,de melker gaat de rotklussen doen in z,n vrije tijdEen melker is een melker en geen klusjesman
Het zal niet meevallen om zo,n goeie medewerker lang te houden.Denk dat je vastloopt op het 24 uurs gebeuren
,en daar hebben we robots voor en een koei kan zelf ook afkalven
Johannes schreef:In de United Shits doen het natuurlijk al heel lang zo, denk dat Erik wel een puntje heeft
Roderick schreef:Klinkt allemaal weer heel stoer![]()
en super efficient
.......maar die sterwerkers hebben vaak ook geen kaas gegeten van koeien, en melken is voor hun nix meer of minder dan een aangeleerd kuntsje
![]()
![]()
Als ik dan hoor hoe die geweldige sterwerkers bij een zekere boer in de Vredepeel 's nachts een kalf en een koe helemaal naar de klote trekken omdat ze totaal niet weten wat ze aan het doen zijn, ben ik weer blij dak een onefficiente prutsboer ben.![]()
![]()
Roderick schreef:Da is natuurlijk nie socialer, want nu kun jij elke nacht op komen draven wanneer hun het niet meer weten.![]()
![]()
Heb jij een nacht melker? Ik wel en slaap goed.
Daarbij komt dat het NL en DE personeel nu hoofdzakkelijk tussen 7 smorgens en 5 s avonds kunnen werken.
En koekalverij is gewoon iets wat je niet na 3 kalvingen goed aan kunt leren...daar komt een dotje ervaring en fingerspitzengefuhl bij kijken.
![]()
wanneer moet je aan een koe gaan trekken, en wanneer moet je er met de poten afblijven
![]()
Dat is vakmanschap. Krik is bij mij alleen toe gestaan bij enkele mensen van het personeel. En de melkers weten dat bij de controle van de afkalfstal alleen gekeken moet worden of er vooruitgang in zit. Steken de pootjes er bij 2 controles dus na 2 uur er nog uit dan kunnen wij nog de koe redden.
Die koe in de vredepeel had helemaal geen hulp nodig, maar dat hadden ze niet in de gaten![]()
......oHh poten eruit, krik eraan
als een idioot kalf eruit trekken, en weer gaan met die banaan in de melkstal.
Roderick schreef:Als ik dan hoor hoe die geweldige sterwerkers bij een zekere boer in de Vredepeel 's nachts een kalf en een koe helemaal naar de klote trekken omdat ze totaal niet weten wat ze aan het doen zijn, ben ik weer blij dak een onefficiente prutsboer ben.![]()
![]()
Flyinghollander schreef:Volgens mij heeft het een hele andere reden dat er een nieuwe eigenaar op zit![]()
Maar nu vraag ik domme vraag, wat is nu weer een stermedewerker?
Als dat iemand is zonder ervaring dan zit ik in sterlandschap
Flyinghollander schreef:Volgens mij heeft het een hele andere reden dat er een nieuwe eigenaar op zit![]()
Maar nu vraag ik domme vraag, wat is nu weer een stermedewerker?
Als dat iemand is zonder ervaring dan zit ik in sterlandschap
Keer terug naar Koe en economie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten